دکترای خز شده!

دو تا پست پایین تر یه مطلبی در مورد صحبت های خودم و دوستم نوشته بودم که این پست هم در همون روز و در همون مکالمه رخ داده بود که توی گوشیم یادداشت کرده بودم که الان دارم اینجا می نویسمش


..... داشتم میگفتم که یکی از بچه محلامون دکترا قبول شده و برای مصاحبه رفته تهران ( البته منظورم از این مطلب بیشتر مقدمه بود که بخش بعدیش رو که در مورد تهران بود رو بهش بگم) که هنوز حرفم تموم نشده یه پوزخندی زد و گفت که این روزا دکترا خوندن هم خیلی خز شده و هر کیو میبینی داره دکترا میخوونه و وقتی بهش گفتم که اونطوریم نیست و به هر حال هر کسی که دکترا میخوونه بالاخره یه زحمتی میکشه و یه وقتی میزاره و از یه چیزایی خودشو محروم میکنه و دکترا میگیره بازم قبول نکرد و مجبور شدم اینطور مطرح کنم که شاید دکترای دانشگاه آزاد (درست برخلاف عقیده واقعی خودم) اونطوری که تو میگی باشه اما دکترای دانشگاه امیرکبیر یه چیز دیگه است! اما بازم قبول نکرد

چون نمیخواستم موضع گیرانه صحبت کنیم خیلی ملایم بحث رو عوض کردم و در مورد کار و همکارای مشترک حرف زدیم وسط صحبت وقتی در مورد یکی از دوستان که اون شناخت بیشتری ازش داره پرسیدم و گفتم به نظرت مهران چطوره؟ گفت از چه نظر؟ گفتم از نظر سواد؟ خودشو خیلی گرفت و انگار داره در مورد افتخارات خودش حرف میزنه گفت: بالاااااا , سوادش بالاست , مگه نمیدونی فوق لیسانسشو از دانشگاه تبریز گرفته!

اینجا بود که میخواستم بزنم تو دهنش و بگم وقتی من دارم از فارغ التحصیلی ارشد و دکترای امیرکبیر حرف میزنم دهن کجی میکنی و میگی که دکترا خز شده در حالیکه الان پز فوق لیسانس دانشگاه تبریز رو بهم میدی؟ در حالیکه میدونم اون طرف لیسانسش رو دو سال قبل از من از همون دانشگاهی گرفته که من و خودش از اونجا مدرک گرفتیم


پ.ن: قصدم به هیچوجه مقایسه دانشگاه ها نبوده و نیست برای من ارزش دکترا , همون دکتراست و دلیلی نداره که برای دانشگاه آزاد بودنش بخوام زیر سوال ببرمش قصد هم نداشته و ندارم که سطح دانشگاه تبریز رو پایین جلوه بدم (هر چی نباشه تبریز شهر خودمه و من به اندازه پرستش دوستش دارم) اما واقعیت اینه که دانشگاه امیرکبیر برای خودش دست کم در سطح منطقه خاورمیانه حرفی برای گفتن داره

نظرات 1 + ارسال نظر
مجتبی 1394/03/14 ساعت 03:27 ب.ظ http://www.isfahaneman.blogsky.com

آره جالبه که همه ما اینطوری هستیم و فقط چیزایی که به نفع خودون هست رو به زبون میاریم. ولی به نظر منم درس خوندن زحمت داره هر چند که نسبت به قبل راحت تر شده اما بازهم سخته. ضمن اینکه باهات موافقم دانشگاه امیر کبیر یکی از بهترین هاست.

((راستی از اینکه افتخار دادی و به وبلاگم سر زدی ممنونم)) شاد و سر زنده باشی دوست خوبم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد