با عقاید متفاوت

امشب فیلم  The Theory of Everything رو دیدم  , خیلی جالب بود , در مورد زندگی استیون هاوکینگ دانشمند بزرگ معاصر بود و اینکه از کجا شروع کرد چه کسایی در مسیرش بودن چه کسایی کمکش کردن و به کجاها رسید

راستش بیشتر از همه شخصیت پردازی خودش و همسرش در فیلم جذبم کرد , میدونستم که استیون هاوکینگ یه خداناباوره و به وجود خدا اعتقادی نداره اما اینکه در این فیلم عاشق کسی میشه که برخلاف خودش دارای اعتقادات دینی و مذهبیه برام جالب بود , البته عکس این قضیه هم در مورد همسرش صادقه که ....

چالشهایی که در مورد زندگی شخصیشون به تصویر کشیده شده بود برام در عین جالب بودن کمی سربسته به نظرم رسید , چون فیلم از یه شبکه فارسی (هرچند خارجی و اونور آبی ) پخش میشد حس کردم شاید یه چیزایی رو ازش سانسور کرده باشن برای همین باید نسخه اصلیش رو پیدا کنم و ببینم که آیا واقعا سانسور شده یا کارگردان و نویسنده نخواستن یا نتونستن که اونارو به تصویر بکشن یه ابهاماتی هم در دیالوگها بود که چون دوبله شده در داخل ایران نبود (دوبله داخل ایران بسیار قوی و در سطح بالاییه) فکر کردم که اونم میتونست پیغام فیلم اصلی رو نتونه به طور کامل برسونه

به هر حال چیزی که برای من جالب بود و به فکر وادارم کرد همون تناقض در شخصیت های اصلی و البته واقعی فیلم بود که ...

یعنی چرا انسانها به کسایی که عقاید متفاوتی دارن گرایش بیشتری دارن هر چند که شاید مثل این فیلم که شخصیت ها اون شخص با عقاید متفاوت رو به عنوان شریک زندگیشون قبول کردن و این شجاعت رو داشتن که در خیلی از جاها و خیلی از زندگی ها وجود نداره ولی آیا میتونه دلیلش این باشه که دوست دارن از دنیای ناشناخته اونا هم سر در بیارن بدون اینکه خودشون رو درگیر اون بکنن؟

قدیما اعتقاد داشتم که عقاید متفاوت و اصطکاک بین اوناست که باعث پیشرفت میشه و البته هنوزم دارم و احتمال میدم که یکی از دلایلش هم میتونه همین باشه

شایدم یه چیزی مثل امیدواری به اثبات درستی عقیده خود یا حتی خودآزمایی عقیده خود باشه که اینطور آدما قبول میکنن که با کسی با عقاید متفاوت همراه و همسفر بشن


پ.ن: شاید بعدا ضمیمه هایی به این مطلب اضافه کنم یه چیزایی توی ذهنم بود که الان حضور ذهن ندارم که بنویسمشون شاید بصورت تکمیل تر و شفاف تر بعدا یه چیزایی بهش اضافه کنم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد